990 دقيقه همراهی مخاطبان سيما با عزاداران بمی در عاشورا
 

گروه فرهنگ و هنر: مخاطبان شبكه‌های سراسری و بين‌المللی سيما تاسـوعا و عاشورای امسال 990 دقيقه با عزاداران بمی همراه بودند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه كرمان، حجت‌الاسلام «موسوی» مديركل صدا و سيمای مركز كرمان، پنج‌شنبه بيست و چهارم آذرماه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: در تاسوعا و عاشورای حسينی شور و حال عزاداران در بم از طريق ارتباط زنده با شبكه‌های خبر، قرآن، آموزش، پرس تی وی، تهران، يك ، دو، سه و چهار سيما، جام جم، شما، العالم، مستند و شبكه استانی منعكس شد.

وی افزود: سال گذشته با پيشنهاد صدا و سيمای مركز كرمان به مسئولان شهرستان بم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسينی به حالت متمركز در اين شهرستان برگزار شد و انعكاس قابل توجه آن از شبكه‌های سراسری، علاوه بر تأثير در ايجاد الگويی شايسته و شورآفرين، طراز جديدی برای عزاداری‌های دسته جمعی در كشور به وجود آورد كه تلاش تعدادی از استانها در محرم امسال برای انجام عزاداری‌های منسجم همراه با تجميع هيئت‌های مذهبی مؤيد اين مطلب است.

حجت‌الاسلام موسوی تصريح كرد: امسال نيز با هدف انعكاس مطلوب عزاداری‌های باشكوه و دسته جمعی در ديگر شهرستان‌ها از چند ماه قبل از محرم با 13 شهرستان استان كرمان مكاتباتی انجام شد و ده شهرستان اعلام آمادگی كردند و در نهايت با همكاری و هماهنگی مسئولان شهرستانهای بم، جيرفت و كوهبنان عزاداری‌های اين شهرستانها ضبط و پخش شد اما به رغم اعلام آمادگی مسئولان شهرستان شهر بابك و اعزام تجهيزات كامل صدا و سيما به اين شهرستان به دليل كوتاهی مسئولان شهرستان امكان ضبط مطلوب عزاداری و پخش آن فراهم نشد.

وی بيان كرد: به منظور تعميق فرهنگ عاشورا در بين نوجوانان و انعكاس شايسته عزاداری‌های آنان مكاتباتی نيز با آموزش و پرورش تمامی شهرستانهای استان كرمان انجام شد و در نهايت مسئولان آموزش و پرورش شهرستان‌های زرند، جيرفت و بردسير اعلام آمادگی و همكاری كردند و عزاداری با شكوه نوجوانان اين شهرستان‌ها در دهه اول محرم ضبط و پخش شد.

مدير‌كل صدا و سيمای مركز كرمان اظهار كرد: پخش 990 دقيقه عزاداری مردم بم از شبكه‌های سراسری مستلزم فراهم كردن زمينه‌ها و انجام فعاليتها و هماهنگی‌هايی است كه مجموعه اين تلاشها از حدود چهار ماه قبل از محرم آغاز شد.

حجت‌الاسلام موسوی تشكيل جلسات مختلف با حضور مسئولان شهرستان بم از جمله امام جمعه، فرماندار و هيئت‌های مذهبی، هماهنگی با آنان برای انتخاب مداحان برگزيده، تشكيل چهار جلسه شورای طرح و برنامه و ده جلسه گروه معارف به منظور تبيين برنامه‌های عزاداری، كنترل و اصلاح متن نوحه‌ها و مرثيه ها و اعزام چندين نوبت از گروههای توليدی و فنی جهت بازديد از لوكيشن عزاداری و فراهم كردن امكانات لازم از مهمترين اقدامات توليدی دراين راستا برشمرد.

حجت‌الاسلام موسوی يادآور شد: فراهم كردن زمينه ارتباط ميدان امام بم با مركز ديتای اين شهرستان و از اين مركز با صدا و سيمای مركزكرمان ازطريق ارتباط دو كر فيبرنوری و ارتباط بر بستر IP از طريق اختصاص چهار مگابايت بر ثانيه با اعتبار 60 ميليون ريال از محل اعتبارات فرمانداری بم و نصب تجهيزات فنی مسير ابتدا و انتهای فيبر با اعتبارحدود 600 ميليون ريال از محل اعتبارات سازمان صدا و سيما بازسازی واحد سيار تلويزيونی و بسيج تمامی تجهيزات واحد برای پوشش هرچه بهتر مراسم با استفاده از پنج دستگاه دوربين و كرين از مهمترين اقدامات حوزه فنی در زمينه پوشش مراسم عزاداری امسال در شهرستان بم است كه با انجام آنها امكان سيگنال رسانی به صورت دو طرفه بر بستر IP از بم به كرمان و بالعكس ميسر شده كه اين پروژه براساس اعلام كارشناسان سازمان برای نخستين‌بار در كشور در استان كرمان اجرا شده است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: در ايام محرم امسال همچنين معاونت اطلاعات و اخبار مركزكرمان 253 دقيقه عزاداری مردم استان كرمان را پخش كرده كه 211 دقيقه آن مربوط به بخش‌های خبری تلويزيونی و 42 دقيقه آن مربوط به بخش‌های خبری راديويی بوده است.

مديركل صدا و سيمای مركز كرمان خاطر‌نشان كرد: مجموعه اين اقدامات به همراه شكوه و انسجام بی‌نظير و زنجير‌زنی هماهنگ عزاداران بمی رضايت مردم و عنايت و قدردانی مسئولان و شخصيت‌های كشوری از جمله آيت‌الله مصباح يزدی را در پی داشت و معظم له بر صحت متون استفاده شده در عزاداری بم تأكيد و ابراز رضايت كرده‌اند.

وی افزود: همچنين رياست سازمان صدا و سيما، نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه كرمان، استاندار و ديگر مسئولان استانی پخش عزاداری مردم شهرستان بم از شبكه‌های سراسری و بين‌المللی را مورد تجليل قرار داده‌اند.

مديركل صدا و سيمای مركز كرمان اظهار كرد: شبكه استانی سيمای مركز در دهه اول محرم امسال 2543 دقيقه برنامه در قالب‌های عزاداری، سخنرانی، مستند، كليپ و برنامه‌های تركيبی زنده و شبكه استانی صدای مركز كرمان نيز 2685 دقيقه برنامه در قالب‌های مختلف تهيه و پخش كرده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی ضبط و پخش بيش از 40 سخنرانی از سخنرانان دعوت شده به استان مستندهای مهرمحرم، زيرخيمه حسين و خانه‌های حسينی و عزاداری شهرســــتانهای استان را از جمله برنامــه‌های حوزه سيما و شور حسينی، رويكرد، مرثيه آفتاب و سوگنامه عشق را ويژه برنامه‌های حوزه صدا و كرمان سلام، جاده جوانی، فصل تازه بسيج مدرسه عشق، عطرزيره، اهـل آبادی، باغ كاغذی و پيام صبح و عصر را از برنامه‌های روتين اين معاونت با رويكرد محرمی در اين ايام عنوان كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







بوسه ی امام خامنه ای بر پیشانی عارف زمان علامه حسنزاده آملی
توصیه ای مهم از آیت الله قاضی برای غلبه بر هوای نفس سخنان حکیمانه آیت الله بحرالعلوم در سال 89درمورد بم (دارالصابرین) جعل در اخبار تصویری زلزله آذربایجان دفتر خاتمی: بعدا درباره رای توضیح می‌دهیم اسامی 60 نفر اول تهران اعلام شد اينفوگرافي/گرايش سياسي منتخبان مجلس نهم نتایج انتخابات در استان کرمان اعلام شد توليد خودروي توجوي در ارگ جديد بم پایان رزمایش عاشورای ۹۰ در جنوب و شرق کرمان رزمایش عاشورای 90 در شرق و جنوب استان كرمان آغاز شد یک سوال شرعی عجیب و تکان دهنده آیت الله سید محمد هاشم دستغیب در گذشت شهید احمدی روشن زیبا سخنی از زنده یاد نصرالله مردانی انتخابات از دیدگاه امام خامنه ای حفظه الله شرایط رهبری از دیدگاه امام خمینی (ره)
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بم بر قله ی فرهنگ و تمدن و آدرس boybam.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان